Як не втратити гроші, купивши вбите таксі замість нормального авто: експерти розповіли, на що дивитись при виборі
Ринок уживаних автомобілів переживає непрості часи і вибір хороших і недорогих машин сильно звузився. Недосвідчений покупець у гонитві за дешевизною може придбати машину з таксі зі скрученим пробігом. За даними експертів, тільки в київському регіоні налічується понад 160 тисяч таксі і більша їх частина потрапляє в результаті на вторинний ринок. Видання дізналося в експертів з автомобілів, що були у використанні, з компанії Fresh, як розпізнати «таксі в мішку».
Моделі із «групи ризику»
Сьогодні у таксі представлені десятки моделей автомобілів різних класів. Найпопулярніші в Києві - Volkswagen Polo, Skoda Rapid, Skoda Octavia, Toyota Camry, Hyundai Solaris, Hyundai Sonata, Kia Optima, Kia K5 та Kia Rio. Раніше у таксопарків були у великій пошані Ford Focus і Ford Mondeo. Але що далі від столиці, то химерніше і ширше розкид таксомоторів за марками та моделями.
На думку технічного директора автомобільного маркетплейсу Fresh, Максима Рязанова, практично будь-яка модель автомобіля може мати досвід роботи в таксі, за винятком пікапів, кабріолетів та спортивних машин. Тому орієнтуватися лише на марку – не виграшна стратегія.
Особливі кольори та комплектації
У СРСР визначити машину із таксі було простіше простого. "Волга" ГАЗ-24 для таксопарків мали позначення 24-01 і фарбувалися спочатку у світло-зелений, а потім у лимонний кольори. Під капотом був дефорсований під 76 бензин двигун 85 к.с. Салон був зі шкірозамінника без тканинних вставок, що робило його легким у прибиранні.
Сьогодні спеціально для таксистів автомобілі ніхто не робить. А колір у машини з таксі може бути будь-яким - все одно їх часто обклеюють плівкою. Але саме плівка, точніше її залишки, можуть видати використання машини перевізником. За словами співрозмовників, плівку складно видалити безвісти. Її залишки та сліди клею можна знайти на стиках кузовних панелей і в затишних місцях кузова, а якщо вона закривала тільки частину машини, буде видно ще й різниця у відтінку між ділянками під плівкою та без.
З точки зору комплектації таксопарки зазвичай намагаються купувати машини з автоматом, але в найскромнішій комплектації - білого кольору, без шкіряного оздоблення, литих дисків, клімат-контролю і електричних задніх склопідйомників.
Скручений пробіг
Автомобілю в таксі нічого не варто за рік накатати сотню тисяч кілометрів. За п'ять років пробіг перевалить вже за кілька сотень тисяч кілометрів — на такому пробігу двигуну вже потрібний капітальний ремонт. При продажі такої машини у продавця велика спокуса скрутити пробіг. В Україні, на відміну від деяких європейських країн, кримінальної відповідальності за це не передбачено.
Раніше скручений пробіг можна було визначити лише за непрямими ознаками на кшталт стертих педалей, керма та рукоятки КПП, хоча найменші продавці часто замінюють ці деталі на новіші. Однак у міру цифровізації та розвитку різноманітних сервісів у покупців з'явився доступ до достовірної історії автомобілів на ринку.
«Сучасний автомобіль залишає багато цифрових слідів, якими можна обчислити пробіг: до них відносяться позначки про відвідування станцій технічного обслуговування, звернення до дилерів, проходження техоглядів, розміщення оголошень про продаж» Максим Рязанов
Технічний директор
Технічний директор
Купивши за символічні гроші доступ до звітів на популярних класифайдах, можна дізнатися багато корисного та цікавого. Наприклад, що машина мала ліцензію на роботу в таксі.
Ще одне надійне джерело відомостей про машину – читання записів у різних електронних блоках через діагностичний роз'єм. Про те, що з пробігом мухлювали, розповість невідповідність показань одометра логам КПП або блок управління двигуном. Наприклад, на одометрі може бути 100 000 км, а КПП покаже, що пройшла 250 000 км або в «мізках» висітиме помилка на пробігу 200 000 км. Щоправда, зараз і такі розбіжності навчилися коригувати все залежить від марки машини і готовності продавця до таких проблем.
Як з великою ймовірністю визначити машину з таксі неозброєним поглядом
Нерівномірне зношування елементів салону. Таксисти часто вкривають сидіння чохлами і використовують накладки на кермо, щоб зберегти ці найбільш схильні до зносу деталі. При цьому дверні карти та ручки дверей, особливо ззаду праворуч, можуть навпаки мати сліди активного використання — лисі, потертості, згладжену текстуру щодо решти матеріалу. Різниця в зусиллі відчинення дверей і стан петель теж може сказати про те, які двері відчинялися найчастіше.
Стан заднього правого сидіння. Найчастіше в таксі їздить один пасажир, і він сідає, як правило, ззаду праворуч. Подушка в цьому місці буде швидше менш пружною, це легко зрозуміти власною «п'ятою точкою», посидівши на обох половинах заднього дивана.
Стан передньої панелі. Передня панель може видати таксомоторне минуле машини слідами установки гаджетів - багато таксисти вішають відразу кілька смартфонів, щоб приймати замовлення відразу з усіх агрегаторів. Звертайте увагу на мітки на дефлекторах вентиляції, подряпини на пластиці, сліди від присосок та наклейок на склі.
Сліди кузовного ремонту. Таксисти потрапляють в аварії у 7,4 рази частіше за простих водіїв. Так як машина повинна приносити дохід, а не простоювати, ремонт робиться швидко і за мінімальними розцінками, а отже, найчастіше він не є особливо якісним. Невідповідність проміжків, дрібні вм'ятини, різниця у відтінках фарби, мітки від установок ліхтарів з шашками — все це може видати колишнього трудягу, як і виражена «бордюрка» з боку пасажира від постійного притирання до узбіччя.
Інші статті
Призначення, принцип роботи та поширені несправності
personadmin 19-05-25, 12:21Для чого потрібен зворотний клапан у дизельній паливній системі? Зворотний клапан у дизелі виконує функцію...
Як відновити віддалені фотографії на iPhone
personadmin 27-10-24, 19:29Фотографії в iPhone - це пам’ять про щасливі моменти життя, цікаві люди та яскраві події. Втрата їх усіх через...
Чому комп'ютер не бачить iPhone, але його можна
personadmin 27-10-24, 19:28Підключення iPhone до комп'ютера та обмін між даними здійснюється за допомогою програми iTunes. Але що робити,...


