Авіатор » Цікаве » Штрафи за їзду на електросамокаті 2025: що заборонено, скільки платити, коли потрібні права та як оскаржити

Штрафи за їзду на електросамокаті 2025: що заборонено, скільки платити, коли потрібні права та як оскаржити



Електросамокати: свобода чи штраф у кишені? Всі нюанси, про які краще знати заздалегідь



Електросамокати нині — не просто забавка для підлітків, а повноцінний транспорт, яким влітку щодня ганяють тисячі людей по містах. Зручно, швидко, не треба платити за бензин і можна об’їхати всі затори. Але разом із тим — купа підводних каменів. Бо тепер за цей комфорт можна й на штраф налетіти, ще й такий, що аж дух перехоплює. Тож якщо не хочеш залишити півзарплати поліції — читай уважно.

Які заїзди на самокаті обернуться штрафом?
Тепер самокат — то вже майже як авто, тільки без дверей. І правила такі ж. Якщо їздиш, як хочеш, — готуйся до зустрічі з поліцією. Найчастіше «ловлять» за таке:

Гасав по тротуару між бабцями — тримай 850 гривень штрафу. Бо тротуар — не для тебе, а для тих, хто пішки.

Випив — і на самокат? Ой ні! Це вже не жарти — 17 000 грн, і ще й права можеш втратити, як маєш.

Спричинив аварійну ситуацію — скажи дякую, якщо відбудешся 850 грн або 20–40 годин громадських робіт.

Катався вночі без світла і відбивачів — 340 грн. І ще подякуй, якщо хтось тебе не збив.

Скільки коштує порушити правила самокатчиком?


Тут усе серйозно. Хочеш знати, у скільки обійдеться дурість? Ось приблизно такий прайс:

Проїхав на червоне — 340 грн.

Покатався тротуаром — 850 грн.

Напився й полетів на двох колесах — 17 000 грн плюс ризик попрощатись із водійськими правами.

Влаштував аварію — ще 850 грн або копання клумб за розпорядженням суду.

Сів на чужий самокат без дозволу — то вже кримінал: від 3 до 5 років, і не на самокаті, а в тюремній формі.

А ще — якщо не сплатиш штраф за 15 днів, сума автоматично подвоюється. Тобто пиво з друзями — мінус, дві зарплати — мінус, настрій — теж.

Як не втрапити в халепу і уникнути штрафу?


Насправді не так вже й важко:

Їзди по велодоріжках або крайом дороги, а не між лавочками.

Світловідбивачі, шолом, ліхтарики — твої найкращі друзі, особливо вночі.

Без алкоголю! Випив — пішки, бо самокат не пробачає дурниць.

Не розганяйся, як на Формулі-1: 20 км/год у місті — максимум. У пішохідних зонах — ще менше.

Регулярно оглядай самокат: гальма, колеса, акумулятор, світло.

У Львові й Києві вже навіть курси безпечної їзди на самокатах є. Та й то правда: навчився — зекономив.

Чи треба мати водійські права, щоби їздити на електросамокаті?


На щастя, поки що — ні. Прав не вимагають, реєстрацію не треба проходити, і номерів ніхто не чіпляє. Законопроєкт №8172 усе це підтверджує: самокат — не мопед і не авто.

Але! Якщо в тебе вже є водійські права, і ти вліз у історію — приміром, їздив п’яний, — тоді їх можуть відібрати. Самокат вважається транспортним засобом, тому нетверезе кермування прирівнюється до такого ж на авто. От як у Львові: у 2025 студент в’їхав у стовп, був під шафе — і не лише 17 000 грн штрафу впаяв, а й на два роки залишився без прав.

То треба права на самокат? Ні. Але дурити — дорого обійдеться.

Як оскаржити штраф, якщо впевнений, що не винен?


Інколи трапляється, що поліція помилилась. Або просто надто завзята. У такому випадку є 10 днів, аби подати скаргу — або до відділку, або одразу в суд.

Що робити:

Збирай докази: фото, відео, свідки — усе, що підтвердить твою правоту.

Якщо їхав по тротуару, бо не було іншої дороги — зніми це.

Звернись до юриста, якщо хочеш усе грамотно оформити.

Або користуйся сервісом “Штрафи UA” — через нього можна подати апеляцію онлайн.

Якщо ти не порушував — борись. Бо штрафи за їзду на електросамокаті — це не вирок, якщо маєш факти.

Чому штрафи — це лише пів проблеми? Закон дірявий, як решето


Так, у нас є законопроєкт, є ПДР, є штрафи. Але інфраструктури нема, і більшість міст не пристосовані для самокатчиків.

У Києві — одна велодоріжка для самокатів. І та досі не введена в експлуатацію.

У Львові — велодоріжки зайняті машинами або мамами з візочками.

У центрі Одеси — взагалі немає де нормально їхати, крім тротуару.

І що маємо? Люди змушені порушувати, бо просто нема як інакше. Але поліція штрафує — бо план є план. Тому ці штрафи — радше латка на глобальну дірку, ніж реальне вирішення проблеми.

Самокат — це весело. Але чи безпечно?
Чим більше електросамокатів, тим більше аварій. Бо ніхто не вчився, їдуть хто як хоче, швидкість — зашкалює. Особливо небезпечно:

Увечері без світла.

По пішохідних зонах.

Удвох на одному самокаті — і смішно, і страшно.

Поліція радить: шолом, ліхтарик, максимум один пасажир (тобто ти сам), не женись. У Львові, Харкові, Одесі вже запускають кампанії з безпеки, щоби хоч якось зменшити кількість дурних ДТП.

Бо штрафи — то одне, а от зламана ключиця чи вибитий зуб — то вже зовсім інше.

А як там у Європі?


Та теж не все ідеально. Але там жорсткіше:

У Парижі оренду самокатів взагалі заборонили — бо парковка і хаос на дорогах.

У Нідерландах, якщо самокат потужний — треба права, реєстрація, навіть страхування, як для мопеда.

У Варшаві — окремі паркувальні зони і великі штрафи за неправильну їзду.

Україна поки що м’якша, але штрафи за їзду на електросамокаті вже схожі на європейські. І, схоже, далі буде ще суворіше.

Де і як перевірити штрафи за самокат?


Порушив — чекай на листа щастя. Але можна і самому перевірити, щоб не провтикати строк і не отримати подвійний штраф.

Перевірка:

“Опендатабот” — вводиш ІПН і бачиш усі штрафи.

“Штрафи UA” — працює швидко, показує суми, строки, фото, місце порушення.

Якщо знаєш номер постанови — можна зайти в застосунок “Дія” чи на сайт МВС.

Оплата:

Онлайн через iPay.ua, “Штрафи UA” чи додаток банку.

Сплатив до 10 днів — отримуєш 50% знижку.

Не сплатив до 15 днів — сума подвоюється, і тебе можуть навіть передати виконавчій службі.

Висновок: швидко перевірив — швидко сплатив — спиш спокійно.

Що далі буде з електросамокатами в Україні?


Тренд очевидний: буде більше правил, більше штрафів, більше контролю. Верховна Рада вже обговорює:

Обов’язкову реєстрацію потужних самокатів.

Введення страхування відповідальності.

Розмежування зон, де можна їздити максимум 10–15 км/год.

Більше камер фіксації порушень.

Міста теж рухаються вперед: Львів, Київ і Дніпро вже розробляють маршрути для самокатів, схожі на велодоріжки. У майбутньому навіть хочуть вводити “зелені зони” — де не можна перевищувати швидкість, вмикати гучну музику або їздити групами.

Все йде до того, що електросамокати стануть повноцінними учасниками дорожнього руху, а не забавкою для міських хіпстерів.

Інші статті

Гігантське дерево з очима уві сні: що воно бачить і про що

personadmin 08-02-25, 22:56
0 Гігантське дерево з очима уві сні: що воно бачить і про що мовчить?

Тлумачення сну про гігантське дерево з очима: спостереження та мудрість Ти колись бачив у снах таке – стоїть перед...

Законопроєкт Зеленського: амністія за злочини в закупівлі

personadmin 02-07-25, 15:49
0 Законопроєкт Зеленського: амністія за злочини в закупівлі зброї — небезпечний крок чи необхідність для стабільності?

Загроза повної амністії для депутатів і чиновників, причетних до незаконних схем закупівлі зброї, змусила українців...

Орхідея зів’яла: що робити далі, в тому числі зі стрілкою

personadmin 27-10-24, 19:29
0 Орхідея зів’яла: що робити далі, в тому числі зі стрілкою

Орхідея - красива і незвична. Це невибагливо, він цвіте тривалий час, і роздутий пільдник не можна видалити, як це...

Комментарі (0)

Написати комментар

Ваши данные будут в безопасности! Ваш электронный адрес не будет опубликован. Также другие данные не будут переданы 3-им лицам.
image

menu
menu