Авіатор » Життя » З 1 липня в Україні можуть суттєво зрости штрафи для водіїв: що відомо

З 1 липня в Україні можуть суттєво зрости штрафи для водіїв: що відомо

З 1 липня в Україні можуть суттєво зрости штрафи для водіїв: що відомо


З 1 липня українських водіїв можуть чекати серйозні зміни. Йдеться про штрафи. І не про якісь там дрібні правки, а про реальне збільшення сум у кілька разів. Перевищення швидкості, паркування де попало, ремінь безпеки, телефон у руках — усе це ризикує добряче вдарити по кишені. Але чи справді все вже вирішено? Чи це лише попередні плани, які ще можуть змінитися? Ситуація залишається неоднозначною, але є кілька тривожних сигналів, які точно не варто ігнорувати.

Найбільше обговорень викликає перевищення швидкості. Якщо раніше за «+20» км/год можна було відбутись 340 гривнями, то нові суми виглядають зовсім інакше. За таке ж порушення водій може викласти 1020 грн. А якщо перевищив 50+ км/год — готуй 1700 грн. І це ще не все. Якщо тебе тричі за рік ловлять на таких «покатушках» — може йтись уже не про гроші, а про тимчасове позбавлення прав. До шести місяців без керма. І неважливо, чи це трасою летів, чи в місті — відповідальність однакова.

Далі — паркування. Особливо болюча тема для мегаполісів, де місця вдень — як золота. Стоянка на зебрі, біля зупинки, на велодоріжці — якщо думаєш, що нічого страшного, то даремно. Штраф — 850 грн. А далі ще цікавіше: евакуатор. За виклик і транспортування заплатиш ще від 1200 до 1500 грн, в залежності від міста й ваги авто. І так, «та я на хвилинку» вже нікого не цікавить. Камери фіксують усе, оператори викликають евакуатор за дві хвилини, і твоя машина вже їде без тебе.

Їзда без ременя — ще одна тема, яку наче всі знають, але часто ігнорують. Особливо на задньому сидінні. А даремно. Бо тепер штраф за це не 510 грн, а 1530 грн. І не лише водію — пасажиру теж. А якщо в салоні дитина без автокрісла або не пристебнута — 1700 грн. І тут уже не вдасться відмахнутись: «та ми тут біля дому». Правила — всюди однакові.

Розмови по телефону за кермом — звичка, яка має зникнути. Раніше штраф був 510 грн. А тепер — 1190 грн. Причому мова не лише про дзвінки. Якщо ти просто тримаєш телефон у руці, навіть не говориш — усе одно порушення. Маєш hands-free, Bluetooth — гаразд. Але якщо крутиш сторіс за кермом чи чекаєш повідомлення — готуйся платити.

Усе це виглядає як посилення контролю за порядком на дорогах. Але важливо розуміти — наразі офіційної постанови, яка б остаточно закріпила ці зміни, у публічному доступі нема. Тобто, мова йде про те, що називають «інформацією з джерел» або попередніми рішеннями на рівні міністерств. І хоча кілька авторитетних видань уже написали про нові суми, жодного остаточного документа з підписом профільного міністра або голосуванням у Верховній Раді — ще нема.

З іншого боку, такі штрафи цілком логічні. В умовах війни й загальної дисципліни на дорогах не буває дрібниць. Щодня через порушення ПДР гинуть або калічаться десятки людей. І якщо більший штраф зупинить хоча б одного — воно вже того варте. До того ж, усе більше міст в Україні запроваджують автоматичну фіксацію порушень. Камери працюють не лише на швидкість, а й на зупинки, пішохідні переходи, смуги громадського транспорту. І штраф приходить поштою без жодного контакту з поліцією.

Ще один аспект — техогляд. І хоча зараз про нього мова не йде напряму, підвищення штрафів може бути першим кроком до загального посилення контролю. Якщо не пристебнувся — штраф. Якщо машина стоїть не там — штраф. Далі можуть додати штрафи за зношені шини, погані гальма, несправні ліхтарі. Усе це — вектор на європейські правила, де на дорогах не місце для «якось буде».

Що варто зробити водієві вже зараз? По-перше, просто підготуватись. Пройтись по своєму авто: чи є вогнегасник, чи ремені справні, чи дитяче крісло на місці. Подивитись, де паркуєшся щодня — може, там уже змінили знак, і ти про це не знаєш. Звичка «стаю де всі» уже не працює — сьогодні штрафи автоматичні. І запитай себе: коли останній раз перевіряв, чи твоя Bluetooth-гарнітура заряджена?

А ще — не вір усім заголовкам одразу. Так, інформація про штрафи шириться. Так, цифри звучать лячно. Але варто дочекатися офіційного підтвердження. Бо буває, що уряд обговорює зміни, ЗМІ про це пишуть, а в результаті документ не доходить до реалізації. А буває й навпаки: мовчки приймають постанову, і водій дізнається про нові правила вже на пошті, коли отримує квитанцію.

І все ж, навіть якщо ці штрафи ще не діють — не означає, що можна розслабитись. Бо саме така логіка й призводить до проблем. Сьогодні ще можна обійтись 340 гривнями, а завтра — вже 1700. І не тому, що хтось хоче нас «доїти», а тому що правила мають працювати.

Отож, водії, пильнуйте. Інформація — тривожна, хоч і не фінальна. Але тенденція очевидна: держава рухається до жорсткішого контролю. І краще знати про це заздалегідь, ніж потім бігати зі штрафами по кабінетах. А чи почне діяти все це з 1 липня — побачимо вже зовсім скоро.

Інші статті

Автобус №49А Львів: маршрут, розклад та зупинки (оновлено

personadmin 03-03-25, 22:34
0 Автобус №49А Львів: маршрут, розклад та зупинки (оновлено 2025)

Автобусний маршрут №49А у Львові забезпечує сполучення між Залізничним вокзалом та мікрорайоном Рясне-2. Це важливий...

Що означає Різдвяний піст і як він допомагає підготуватися

personadmin 08-12-24, 22:34
0 Що означає Різдвяний піст і як він допомагає підготуватися до свята

Що означає Різдвяний піст і як він допомагає підготуватися до свята Різдвяний піст – це період духовного і фізичного...

Маршрутка №51: Кульчин – Луцьк детальний розклад, маршрут

personadmin 20-02-25, 23:05
0 Маршрутка №51: Кульчин – Луцьк детальний розклад, маршрут та зупинки (оновлено 2025)

Маршрутка №51 є важливою транспортною артерією, що з'єднує мальовниче село Кульчин із серцем Волині — містом...

Комментарі (0)

Написати комментар

Ваши данные будут в безопасности! Ваш электронный адрес не будет опубликован. Также другие данные не будут переданы 3-им лицам.
image

menu
menu